Monday 26 May 2014



See nädal on möödunud kuumuse ja elektrikatkestuste laines. Ilma koha pealt on siin äärmiselt palav, isegi kohalike jaoks. Nagu kirjutas Mart Kuurme enda blogis – siin on looduslik saun, koguaeg. Teine asi, millega pidevalt maadlema peab on elektrikatkestused. Kuulsin eelmiselt eesti vabatahtlikult, kes siin käis, et 10 päeva kohta on elekter ära keskmiselt ühel päeval. Praegu on asjad aga nii et 10 päeva kohta on keskmiselt üks päev, kus sul terve päeva elekter olemas on. Aga pole hullu, kõik saab tehtud. 

Olen nüüd käinud õpetamas kahes koolis. Koolid erinevad teineteisest päris palju. Esimeses, Beit-Or’is, anti mulle täiesti vabad käed, mida ja kuidas õpetada. Mõnes mõttes päris tore. Nii tegin ühel päeval lastega debatti. (Teadmiseks, et õpetan meie mõistes 8ndat klassi). Teemaks oli füüsiline karistamine koolis, poolt ja vastu. Enne debati algust olid kõik füüsilise karistamise vastu. Nii et üsna üllatuslik oli, et vastu argumenteeriv pool andis poole debati peal alla ning tunni lõppedes oli terve klass füüsilise karistamise poolt. Püüdsin küll teist poolt aidata aga selle peale nõudis ka võitev pool, et ma neid aitaks. Ja kui alguses nägi asi täitsa debati moodi välja, siis natukese aja pärast läks asi üle lärmakaks vaidlemiseks. Nii et läksime teiste teemadega edasi. 

Teises koolis, Christian Academy, anti mulle ette õppematerjal, konkreetsed tunni ajad – nii et süsteem toimib natukene paremini või vähemalt mulle arusaadavamalt. Õpilased on kärmed kõike omandama – seda mõlemas koolis. Nii et lausa lust on  õpetada. Palju rohkem tunnevad nad huvi muidugi eesti keele vastu – nii et tundide lõpus olen natukene eesti keelseid fraase neile õpetanud. Nemad omakorda õpetavad mulle suurte naerupahvakate saatel twi keelt. Aus kaup.

No comments:

Post a Comment